Як вчительці з Клесова вдалося відкрити школу інформатики

31 Серпня 2021, 21:47
Школа інформатики у Клесові 4310
Школа інформатики у Клесові

Інна Тріщук – вчителька інформатики Клесівського ліцею з 10-річним педагогічним стажем. Її активне, насичене, сповнене креативу життя — яскравий приклад того, яким має бути сучасний учитель, щоби розкривати потенціал учнів і тримати їх у тонусі, а не просто давати їм теоретичні знання.

У 2020 році Інна виграла грант «Дому Європи» (House of Europe) і стала учасницею міжнародної конференції, воркшопів та стажеркою в IT-проєктах у Лондоні. Візит до Лондона сприяв професійному розвитку Інни та надихнув її на створення приватної школи. Про це поспілкувалися з кореспонденткою Район.Сарни.

Інна Тріщук разом з колегою Ярославом Щевичем на базі Клесівського ліцею у рамках гранту від ЄС втілювали програму Meet and Code. Школа пропонувала перелік заходів, які після затвердження, профінансував Євросоюз. Це був перший грант, який виграли на школу. Після завершення цього проєкту, наприкінці 2019 року, «Дім Європи» оголосив грант у секторі освіти. 

Грант передбачав десятиденну поїздку переможця за кордон для обміну досвідом. Однак, потрібно було виконати ряд умов.

«Надіслала резюме (CV) міжнародного зразка та написала план заходів, які хотіла б відвідати у Лондоні. Тобто, як і де зможу підвищити свою кваліфікацію. Чому це мені необхідно, обґрунтувати свою мотивацію, а також підтвердити рівень володіння англійською», – пригадує Інна.

Результати відбору дівчина очікувала близько двох місяців. Телефонним дзвінком представники «Дому Європи» повідомили Інні, що її заявку відібрали для стажування. Педагогиня вирушила до Лондона наприкінці лютого – незадовго до закриття кордонів та локдауну. Інна протягом 10 днів стажувалася у двох британських школах, відвідувала ІТ-воркшопи, музеї науки та пройшла навчання в центрі кодування Le Wagon.

Навчання у Лондоні
Навчання у Лондоні

Інна Тріщук з британським колегою
Інна Тріщук з британським колегою

Клесівчанка разом із британським ІТ-інженером розробляла освітній стартап для дітей молодшого шкільного віку. 

«Їхні рішення дивують. А навчальний процес націлений на практичне застосування знань. Українська інформатика – теоретична, а в Лондоні учні отримують практику. Я теж людина-практик. Я дуже не люблю теорію і методики. Вважаю, що найкращим методом навчання є саме практика!», – каже Інна.

Під час стажування Інна здобула новий досвід, який дещо змінив її методи під час навчального процесу. Розповідає, що у Великій Британії інформатику вважають пріоритетною наукою. Дітей змалку вчать правильно користуватись гаджетами і застосовувати їх із користю.

Лекція
Лекція

Навчання у Лондоні відродило давню мрію – заснувати школу комп'ютерної грамотності.

«У Клесові буквально 10 тисяч населення, для дітей, підлітків майже немає варіантів для цікавого дозвілля. Бажання відкрити щось корисне у своєму містечку не полишало, а після поїздки у Лондон, я чітко розуміла, що маю нести інформатику в маси, як перспективну науку», – розповідає Інна.

Коли розв'язували питання з орендою приміщення з допомогою клесівського мецената закупили техніку, дошку, обладнання і на поріг закладу ступили перші учні. Приватну школу «Digital Life Klesiv» двічі на тиждень відвідують слухачі від 7 до 45 років. Практичний урок триває годину, по 5 учнів у групі. У освітньому закладі можна навчитися комп’ютерної грамотності та англійської. Викладачем англійської онлайн працює товариш Інни з Лондона.

Навчання у «Digital Life Klesiv»
Навчання у «Digital Life Klesiv»

Навчання у «Digital Life Klesiv»
Навчання у «Digital Life Klesiv»

«Раніше діти пів року за шкільною програмою по пів року вивчали клавіатуру, кнопки мишки, вчилися поетапно натискати клавіші. Нині учні на кінець першого півріччя у другому класі мають вміти друкувати, знати орієнтовно призначення основних клавіш. Програма дуже змінилася. Але є й теми, які на мою думку застарілі і їх потрібно викорінити. Наприклад, бази даних. Також я б запровадила б обов’язкові домашні завдання з інформатики», – наголосила Інна Тріщук.

Педагогиня переконана, аби зацікавити сучасних дітей до навчання, з ними треба бути на одній хвилі. Щоби вони бачили, що їхній учитель теж горить бажанням розширювати межі свого досвіду. А ще Інна на власному прикладі показує, що освіта може бути сучасною та цікавою і для учнів, і для вчителя.

«Професія вчителя одна з таких, що потребує постійного навчання. Потрібно розуміти, що кожен сам відповідальний за свою освіту, тому самоосвіта надважлива. Не боятися, а шукати цікаві онлайн курси, інтернет надає масу безплатного, якісного контенту для освіти. Сучасні діти комунікабельні, активні. Вони налаштовані на відкритий діалог і не бояться висловити свою точку зору. З ними можна спілкуватися на різні теми. І мені дуже приємно, що у нас з учнями дружні стосунки. З кожним роком діти стають дедалі цікавішими. Вони спонукають не стояти на місці, а рухатися вперед», – додала Інна Тріщук.

Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024
24.04.2024